Monday, March 16, 2009

MENERIMA KUNJUNGAN...

15 March 2009
Ahad.

Seperti orang lain juga, hari ahad merupakan hari santai. Sejak semalam, aku kurang sihat, tekak perit, batuk pun dh mula kedengaran , sekali sekali datang lelah. Hidung dah mula berair, kepala pun dah berdenyut jugak. Nasib baik aje belum demam.

Hari ni juga aku menerima kunjungan dari Ctea Fairuz (CF) dan Miela (M). okey jugak diorang datang. Aku pun takde apa2 kerja dan tak pergi mana-mana pun. Kebetulan sebab sakit tekak, aku masak bubur nasi dan sup ayam. So dapatlah aku jamu diorang dgn hidangan tu. Tapi sebab risau diorang tak kenyang, aku bungkus sekali nasi beriani bukhari dari restoranku....

Lepas makan, kami lepak-lepak dalam bilikku. CF busy layan internet. Aku layan M tengok album gambar lama-lama... hehehe.. gambar zaman anak dara... lepas solat Zohor, mata aku mula mengantuk, maklumlah kurang sihat. M pun sama, so kami bantai tidur sama-sama 3 orang atas katil empukku itu.. hehe... tutup langsir semua...maka zzz lah kami sampai pukul 5.00 petang.

Lepas solat Asar, perutku mula berkeroncong. So aku bawak diorang pergi KLCC, dinner sambil jalan-jalan. Disebabkan aku lapar nasi, so aku terus aje beli meal set kat Yoshinoya (Japanese Food)... actually aku dan suamiku selalu menikmati hidangan ni bila nasi menjadi pilihan kami. Lagi satu kalau order kat sini, tak perlu tunggu lama-lama dan tak perlu beratur panjang...hehe.


inilah rupa meal set aku. Dalam mangkuk tu ada nasi Jepun, kat atas tu adalah daging lembu masak lebih kurang sos tiram, dipotong nipis2. Yg dlm mangkuk tu Miso Soup. Yang dlm piring kecil tu ialah halia jeruk.


Mulanya M tak mahu makan sebab still full. Tapi lepas tengok set meal aku, terus selera dia terbuka, so M pun order sama mcm aku.. hehe.


CF tak nak makan nasi, so dia beli Lamb Kebab dr Kyros Kebab. Kesian kat M, agaknya potion nasi tu agak besar utk dia, jenuh jugak dia nak perabih nasi tue... sebab kesiankan M, aku cakap kat dia.. kalau tak larat nak habiskan nasi dia, takpelah... habiskan dia punya daging aje...

So lepas makan, kami jalan-jalan sambil klik2. Aku ingat nak beli seluar Adidas tu, tp saiz yg ada tak muat. Masuk pula kedai Nike, saizku pulak sold out... memang takde rezeki utk tambah koleksi seluarku...

Last sekali kami singgah kat Watsons. Aku beli Uphamol sepapan. Kepalaku berdenyut setiapkali aku batuk. Lepas makan ubat, kami pun beransur nak balik. Aku hantar CF dan M ke stesen Dang Wangi.... begitulah kisahnya... hehe...









4 comments:

arieda salsabella said...

Wahh..syoknya jalan2..x aci ni..heheh..
Agaknya bila kite nak jalan2 mcm tu gak ek..jalan2..makan2..pahtu tgk wayang..fuhh best tu...

Ctea Fairuz said...

Thanks sgt3 kak Ida cz bawak kitorg KLCC n makan2..yang paling best skali tido sepetang 3 org tuh..pergh dgn air cond..langsir kene tutp lagi..pergh..mmg syok ah..patotlah kak ida suke abeskan mase lepak kt umah kan??

Ape2 pun thanks again Kak IDa. Kak Ida mmg terbaik KL..heheheh

Azwan Hashim said...

Kak Ida..bila plak nak blanja wan ni..hehe.. :)

idasm said...

arieda: u r most welcome.... ala bukannya apa sgt pun ida... setakat klcc aje.. hehe

ctea: sama2... hehe.. syok ke...

azwan: insyaallah... dtglah KL ... hehe