Wednesday, March 25, 2009

KU BAHAGIA.....PART I

17 March & 18 March 2009

Bila aku dapat tahu mama dan adik-adik nak datang KL, berkunjung ke rumahku.. aku dah happy giler dah.... memang rasa seronok sangat sebab dah berapa kali plan nak balik kanpung asyik tertunda aje. tapi sebab adik zul ada tuition class, so pagi selasa barulah familiku tiba kat KL. Yang datang mama, abah, adik fatin dan adik zul. adik nor tak dpt datang sebab terlibat dgn sukan kat poli shah alam. Adik nurul still kat matrik johor, takde cuti.

aku dah plan nak bawak famili ku bermalam kat hotel. saje aje.. nak habiskan complimentary voucher yg bakal expired. suamiku dah pesan. so pukul 12.00 kami siap2 utk check in Hotel Sheraton Imperial yg jaraknya dekat aje dari rumahku.. hehe..mulanya nak book Hotel Le Meridien.. tapi pihak hotel cakap bilik kat Le smaller than Sheraton.

Bila dpt aje bilik terus aku klik2.. yelah sejak ada blog ni mmg excited lebih sikit. Sebelum ni kalau check in mana2 hotel, tak kisah pun.. hehe...





so kami pun lepaklah kat dalam bilik hotel sampai petang. oleh kerana mama dan adik2 ku rindukan nasi bukhari selera my, so aku pun called sepupuku e-wan minta tolong dia buat delivery .. hehe...

Bila dah petang, aku ajak mama dan adik fatin pergi spa - mandara spa. mula-mula kami berendam dlm jacuzzi air panas. lepas 20 minit , kami masuk ke bilik sauna pulak. seronok aku tengok mama dan fatin enjoy. last sekali kami swimming kat swimming pool hotel tu. mesti u all semua terfikir agaknya aku pakai mcmn lah waktu swimming kan.. don't worry.. aku pakai swimming suit jugak.. tp yg menutup auratlah.. hehe.. 4 pcs swimming suit yg aku matched sendiri. alhamdulillah nak kata terror swimming tu takdelah.. tapi bolehlah jugak... hehe.. aku paling suka kuak lentang sebab tak payah risau nak tahan nafas lama2. actually bercerita pasal sejarah swimming ni.. aku mula pandai swimming sejak tinggal kat kondo aku tu. dulu waktu mula2 stay situ, tak ramai sangat residencenya. so aku swimming every day pukul 8.00 - 9.00 mlm. lama-lama aku pun pandailah, swimming n floating. tapi sekarang aku tak swimming dh kat kondo aku tu, segan sebab dh ramai.. so bila sekali-sekala aku dan suamiku stay kat mana2 hotel, pasti aktiviti swimming ni akan jadi antara agenda dlm percutian kami.

usai aktiviti basah tu, kami pun siap2 utk pergi dinner pulak. so aku bawak famili aku ke satu kedai makan ni kat kg bharu. memang tempat favourite aku dan suamiku. apa yang special kat sini... cendawan chieng mai dan sup tulangnya... sedap!!! oleh kerana semua lapar sangat. bila sampai aje hidangan kami.. terus kami makan dengan berselera... sampai lupa nak klik2 dulu semua food tu.. sori yea...

ohya sebelum keluar bilik, aku dah call house keeping request for turn down the bed. (ikut style suamiku lah.. hehe). sekali bila aku tiba kat bilik semula... diorang takde buat apa pun.. aku pun anginlah jugak kan.. so aku called magic button tu...
beginilah lebih kurang dialog aku.. chewah.. ikut style suamiku lah.. hehe....i'm very frustated with your service. i already called u asking for turn down the bed, but u hve done nothing to my room. it's 1.00 in the morning. i dont have any cleaned towel to use now. can u please do something or can i talk to your duty manager for today... (chewah.. berlagak pulak dia ni.. hehe).

so budak pompuan yg jawab panggilan telefon aku tu pun.. cakaplah... sorry mem. if u dont mind, can i ask them to do yr room now, anything else u need mem... aku pun buatlah request panjang sikit... hahaha.. saje aje nak dera diorang ni... ok, then. please come now. please replace me all set of towels, 2 extra blankets, extra tissues since i got flu. lepas tu budak pompuan tu tambah.. ok mem.. i'll give u extra toiletries also mem.. ok.. thank u very much... kataku..

tak sampai 5 minit, diorang pun sampai... yg part toiletries tu yg ku tak tahan tu.. 1 paperbag penuh dia bagi kat aku... hahaha.. nak ambik ati akulah tu... sebab diorang dh buat silapkan.. siap bagi coklat pulak kat aku... tanda sorilah tu..hehe... (dan aku tak lupa bg tip kat diorang semua...)


- ni waktu dah nak check out ni

esoknya oleh kerana ada catering, so aku keluar dululah sorang2 pergi ke restoran. tapi sebelum keluar aku dh request utk check out pada jam 2.00 petang. so aku biarkan mama dan adik2 kat bilik hotel dululah sementara aku settlekan catering ni. dekat aje catering ni, kat PWTC - tingkat 38.

malam aku bawak diorang semua pergi tengok wayang. waktu ni adik aku shah pun dah sampai dr TM, so kami pun pergilah KLCC lepas maghrib. tapi tiket tak beli lagi sebenarnya. bila kat KLCC ni, aku terserempak dgn ajue... teman se sek rendah (Sek Keb Gong Kapas) dan se sek. men. (SHAMS) dan se UUM. lama jugak tak bersua dgn ajue ni. ajue pun baru pulang dari Brazil. anak2 ajue semua comel2. mama dan shah memang ingat lagi kat ajue ni.. sebab masa sek. ren. rumah aku dan rumah ajue dekat aje kat gong kapas tue....


- aku n famili & ajue n famili

so mlm tu kami semua tengok wayang citer RACE TO WITCH MOUNT.. memang sesuai sgt untuk tontonan kanak-kanak.. movie tu pun best (action + fiction)..... dan alhamdulillah adik2 aku pun enjoy!!!!

10 comments:

PerantauSepi1306 said...

yahhh... mmg patut gertak kalo servis tak okes ;D

hehe ida.. ye ni aku ler, sydde.. sapa lagiks... kagumsss aaa tgk ko sukse skang ni.. sejak dulu lagi ko berbakat wat biz nie ;D

idasm said...

sydde... aku pun kagum tgk koleksi bunga telor ko. eh ko buat sendiri ke semua tu.. cayalah.. rasa cam tak caya ko kreatif cam tu.. hehe.. jgn marah ye...

Azwan Hashim said...

wah kak ida..enjoy sngt nmpk..hehe..
suka baca time akak complain psl servis hotel tu..cayalah kak! hehe..
siap dpt coklat tu..adeh3.. ;)

idasm said...

hehe.. bila parents dan adik2 dtg, mmg k.ida suka entertaint diorang. 1 kepuasan bila diorang enjoy kan..
hahaha.. servis hotel.. semua tu belajar dr suami akaklah.. dia lagi terer..kihkihkih...

arieda salsabella said...

wahh kak ida..seronok baca citer akak complain tu..heheh..dera ek..
biasalah tu..sekali sekala..

idasm said...

tulah arieda.. bila k.ida citer kat abg y (on d phone).. dia pun bangga.. yelah biasanya abg aje yg main peranan.. hehe

Anonymous said...

kuak lentang? pandai sey akk kalo org tahu lentang jer nanti senang2 jumpe kat kl bole la akk ajar org swimming ye... harus la org hotel tu amik ati akk kan3 siap dgn coklat segala hehe mintak ckit kak! sonok la post ni tergelak org bace hehe TAJLENA

idasm said...

tajlena.. mana pergi 2 hari x nampak... hehe.. lena tergelak ke baca entry ni.. hehe...
k.ida mmg suka swimming... klu lena dtg kl, ajak k.ida join swimming yea... hehe...setakat nak mengajar tu .. takde masalah..hehe
enjoy yea...

zue_zf said...

kak ida happy semacam jer...seronok kan bila family dtg jemguk kita & kita pasti akan buat yg terbaik utk mereka......cara kak ida cerita tue mcm sy pun ada kat situ skali..he..he..he..

idasm said...

la.. zue ada kat situ sekali ke... hehe...selamat membaca dan mengimagine..hehe...