Friday, March 6, 2009

MENITI HARI.....

ni entry saja-saja... nak menambah posts dlm blogku... hehe.. takde apa yg menarik pun sebenarnya...

3 MARCH 09 - keluar rumah dlm pukul 11.00 pagi. menuju ke beberapa tempat yg sememangnya menjadi rutin harian. tp hari ni rasa seronok sangat sebab pagi tadi buat pertama kalinya aku dpt belek satu blog ni.. antara individu penting dlm industri H... hehe.. blog akak sd...entah kenapa segala coretannya dok berlegar di mindaku.. menyebabkan aku sengeh memanjang sorang2...hehehe.. so sempatlah berbalas sms dgn tuanpunya blog tu.. dan aku rasa sgt bahagia sekali...

- hari ni lunch kat ZK - antara tempat makan favourite suamiku, kat jln kg attap. selesai makan, singgah solat zohor kat rumah sekejap. masa ni aku curi2 belek blog akak sd sekejap selepas dia bagitahu ada entry baru...



- keluar semula dgn suamiku, kali ni menuju ke pejabat satu airline ni. suamiku tolong adiknya membeli tiket utk ke oversea. kat sini sementara menunggu diorang selesai, aku berbalas sms lagi dgn akak sd... hatiku berbunga lagi... entah kenapa begitu terkesan di hatiku dgn keramahannya... thanks kak...




4 MARCH 09 - hari ni hari rabu. selalunya rutin setiap rabu utk aku dan suamiku adalah menonton wayang.. hehe.. kenapa hari rabu yea.. sebab hari rabu harga tiket wayang ada diskaun.. KLCC - RM7.00. SUNWAY - RM 8.00. lagi satu sebab hari rabu tak ramai sangat orang so tak perlu bersesak2. selalunya tempat biasa tengok wayang kat TGV KLCC, tp sebab hari ni suamiku nak servis hpnya kat NOKIA dan aku pun nak beli hp baru untuk adikku H, sbb hpnya dh lenyap bersama handbagku yg "KENA" itu hari. so kami ke SUNWAY ajelah.(memang tempat beli hp nokia, kat situ aje..tak pernah beli kat tempat lain) tp hari ni rasa ada mood nak tengok filem hindi billu barber. tapi sayang tayangan siang cuma pukul 2.00 dan aku telah terlepas. so next tayangan pukul 8.30mlm. lama sgt nak kena tungu. so kebetulan ada pulak filem hindi lain - DELHI 6. so ambik filem tu ajelah.. lakonan abhishek bachan.. oklah.. filem dia simple aje.. byk expose about the real india life.. tp at the end of the story... ada pulak scene yg begitu touching.. hingga aku tangkap leleh lah pulak... haha.. aku mmg mcm ni.. kalau tgk citer, part yg touching tu, mesti nangis lah... suamiku senyum aje kat aku...





selesai menonton, kami singgah kat kedai crocs. saje aje.. tp sebab ada certain item tu ada diskaun 50%. so apalagi suamiku boronglah hingga 6 pasang.. katanya nak bagi hadiah. antara sifat terpuji suamiku... suka bg hadiah kat anak2 sedara / adik2 dia. ku tolong pilihkan aje... tp yg ada diskaun 50% ni.. choices of color very limited, so ambik ajelah apa yg ada.. tp bila dh sampai kat rumah, tak sangka pulak.. dlm 6 pasang yg dibeli suamiku.. rupanya ada utkku sepasang... pandai pulak suamiku buat surprise.. hehe.. tima kasih darling...

5 MARCH 09 - hari ni buat apa yea... mcm biasa rutin harian. lepas tu kami menuju ke JIM, urusan bawa masuk cachi (isteri chef kami) dr pakistan. fuh.. ramai giler manusia kat tingkat 3, JIM. tp sebab kami just hantar surat dan ambik borang2 yg berkaitan.. so prosesnya sekejap aje. tp aku ni takde kerja kat situ.. so sempatlah aku snap 2 keping gambar... heheh... sejak2 ada blog ni.. asyik klik2 ajelah aku.. sib baik suamiku.. tak komplen apa2... hehe...





- drpd JIM tadi, kami terus ke KLIA, kata suamiku nak jemput kawannya yg dtg dr Indonesia. tp waktu ni.. mata aku punyalah mengantuk.. so aku dok zzz aje kat sebelah dlm keta..hehe... tak ingat dah nak klik2. dptlah 1/2 jam aku nap.. tp suamiku pun pandai.. time balik dr KLIA, dia suruh aku drive pulak.. sebab katanya aku dh fresh... hehe... so aku pun ok ajelah... kami mmg mcm tu.. selalu rotate driver bila jalan agak jauh.... nak2 time balik Ganu... kdg2 aku yg lebih driving dr dia.. hahaha..

sekian saja bisikan hati utk lakaran kehidupan ku kali ini...

6 comments:

Azwan Hashim said...

wah kak ida..wan mcm tau jer saper sd yg akak maksudkan..huhu.. klu betul la tekaan wan tu, memang x dinafikan la, blog sd tu memang sentiasa diingatan kita..hehe.. :)

akak p tgk film hindustan yer.. film2 dr india memang selalu ada unsur realismnya..feeling abis nmpk..hehe..smpi menangis dibuatnya..hehe.

haziq-amsyar said...

salam... auntie ida, cantiknya blog!! we like!!! emmm.. mama pun suka baca blog sd tu.. hehehe..
ok.. have a nice day!!

nurs said...

sapa sd. i pun nak baca..

Ctea Fairuz said...

SD tuh saper?? ekekekke..best coretan akk..by the way...Cerite Wayang yg baest Ctea tengok hari tuh STREET FIGHTER THEL LEGEND OF CHUN LEE..nanti tgklah dgn Abg Y erkkkk
=)

idasm said...

azwan : tau ke.. hehe.. wan suka ke film hindi.. nowadays tak ramai yg suka... tp akak mantain...

haziq-amsyar: cantik ke.. tima kasih.. ahks.. sukalah tu bila org puji... hehe... cakap kat mama .. tima kasih byk2 sebab sudi jengok blok auntie ida ni yea...

idasm said...

ctea: street fighter tu chinese movie kan.. hehe.. kami jrg sgt tgk film hong kong ni...tp tau sure citer tu best kan..

bila nak update blog ctea lagi.. hehe