Thursday, March 26, 2009

PERTEMUAN SEMULA....

alhamdulillah sejak ada facebook ni ...ramai kawan-kawan ex-schoolmate atau ex-u yg dapat dijejaki semula... tak salah sekiranya aku merasakan facebook ni berjasa kat semua orang yang menyertainya... bayangkan kita dapat bertemu semula kawan-kawan lama kita yang mungkin kali terakhir kita jumpa dia selepas 20 tahun.. yelah kalau kata kawan sekolah rendah... pasti 20 tahun telah berlalu... habis darjah 6 umur 12 tahun, sekarang dh 34 tahun.. berapa tahun beza tu... tapi itulah kenyataannya....

pertemuan selepas 22 tahun... 13 Mac 2009

aku bertemu dgn kawan sekolah rendah (SK Gong Kapas). namanya haryani ngah. sekarang bekerja sebagai wartawan di berita harian. kawan sekerjanya berhasrat utk menulis artikel tentang restoran ku.. melalui facebook, berkirim emel, lantas membawa kepada satu pertemuan.. walau pada dasarnya atas alasan kerja.. namun secara tidak langsung dapat juga aku bersua kembali dgn kawan sekolah rendahku dulu...







pertemuan bersama haryani (bertudung hitam) dan rakan wartawannya, kak afieza serta jurufoto bertempat di restoranku RSMY house of real beriani, Medan Tuanku, KL



pertemuan selepas grad....

1. ida bertemu asnidar - ex-uum. sama jugak.. bila dh dapat jejak kat fb, pastinya kita akan bertukar no hp. so bila aku kebetulan ke putrajaya sendirian, aku call as. kebetulan pulak dia tgh nak lunch kat alamanda so dapatlah aku lunch sekali ngan as... sambil bertukar2 cerita masing2.


- lunch bersama as , di secret resepi, alamanda putrajaya.






gambar-gambar di atas, pertemuan kedua dgn as. kali ini berlangsung di restoranku bersama suami as dan anak2 as. anak as 2 orang semuanya hero... tp cute2 belaka... tapi sayang aku cuma dapat hidangkan cheese nan, ayam kerayi dan ayam tandoori. nasi beriani al-bukhari yg special kat restoranku tidak dapat dihidangkan sebab dah abis... sori yea as

2. ida bertemu mat gu - ex-uum. ida bukanlah rapat sangat dgn mat gu ni. tapi atas beberapa peristiwa sewaktu study dulu, menjadikan mat gu mudah diingati... hehe... so melalui fb jugaklah mat gu dpt jumpa aku kat KL ni.. dia dtg bersama tunangnya ellyn membawa kad jemputan kahwin diorang.




3. ida bertemu ajue - sejarah bersama ajue agak panjang sebab aku kenal dia sejak dari darjah 5, tahun 1986. kami satu sekolah - Sek Keb Gong Kapas. kiranya ajue juga sekelas dengan haryani ngah yg kisah pertemuannya telah kutulis di atas. selepas itu bila masuk sek men. kami sekali lagi sekelas dari Form 1 hinga Form 5. ye ke ajue. hehe... kalau salah ajue tolong betulkan yea... sekadar teringat kenangan lalu... masa Form 1, kami berbasikal bersama-sama utk ke sekolah. tapi tak lama sebab familiku berpindah ke Dungun (tempat kelahiranku), so selepas itu aku dah duduk di asrama. tapi masih sekolah yg sama.

Habis sek men .. sambung belajar kat UUM. sekalilah dgn ajue, noraini, nurul, ezzah.
tapi kat uum aku ambik BA. aju ambik IT. wah bercerita panjang pulak ... hehe...mungkin lepas ni boleh buat satu entry bercerita time study kat UUM pulak kot.. hehe... so bertemu dgn ajue adalah secara tidak sengaja. minggu lepas hari rabu 18 Mac 2009.. kat KLCC , sama-sama nak pergi tengok wayang. aku bersama mama dan adik2, ajue bersama suaminya dan 4 org anak. bestnyer ajue dapat 2 pasang yang comel-comel belaka.

bersama familiku dan famili ajue di KLCC



4. ida bertemu zaireeni - ex Sheikh Abdul Malek School (SHAMS). tengah2 nak tunggu adik faris yg nak pergi toilet kat IB pada 20hb ari tu.. sekali aku terpandang kelibatnya. nama glamernya Richerd masa kat sekolah dulu. kebetulan dia dan suaminya nak menonton teater Sirah Junjungan. so dapatlah sembang2 sikit sambil bertukar cerita sementara dia tunggu masa utk show bermula. dia bertugas sbg pensyarah kat penang. aku pulak lupa nak tanya kat mana.. tp aku agak kat USM lah kot. suaminya pun sama bidang dgn dia.

- bersama richerd dan suami di Istana Budaya

5. ida bertemu roselina (zie) - ex-UUM. zie ni mmg selalu aku keep in touch , tru sms n blog. so pada 22 Mac 2009, kebetulan dia lalu kat kawasan restoran aku. dan aku pulak kebetulan ada kat rumah. so aku ajak dia singgah kat restoranku kat Medan Tuanku tu.. utk satu pertemuan. rasanya ada dekat-dekat .. berapa tahun yea.. zie.. hannah umur bape dah zie.... selama itulah kita tak berjumpa kan... walau sebenarnya suaminya boleh dikatakan saban minggu singgah kat restoranku utk menikmati nasi beriani al-bukhari... tima kasih kat suamimu zie.. sebab jadi regular customer restoran aku.. hehe... tima kasih jugak sebab tolong promote kat kawan2 dia sekali. kiranya dalam ramai-ramai kawan2ku, dgn zie ni lah aku paling kerap bersua sejak grad. officenya dekat-dekat aje dgn tempatku. zie pernah berkunjung ke rumahku. waktu tu hannah belum lahir lagi. zie jugak pernah lepak-lepak kat bilikku time suamiku berada di luar negera. dan aku pernah melawat anak keduanya, adan kat HPAP. tak sangka adan dah besar dah yea. hai seronoknya kita dapat bersua kan zie... waktu ni zie tgh diet giler .. so dia makan salad aje... sebab takut rosak dia punya diet schedule... takpe aku faham... tapi aku geram je tengok hannah... cute!!!





rasanya itulah saja beberapa pertemuan semula aku dan kawan-kawanku...
walau mungkin sekejap cuma tapi membawa seribu makna, ada rezeki pasti akan bersua semula....

6 comments:

Azwan Hashim said...

facebook ni memang bagus kan kak ida..dah terbukti seperti yg kak ida citerkan..

wan pun kalau leh nak jumpa member2 sekolah rendah dulu..

idasm said...

tulah wan...bagus betul fb ni ..

Anonymous said...

WAH... bestnye ade fb n... dpt trace kwn2 lama sume... TAJLENA

idasm said...

memang tajlena... rugi kalau lena x join tau... hehe... promote sikit...

PerantauSepi1306 said...

Ishh si asnidar ni kije kat KL ke skang.. ish, ish, ish.. sungguh tau.. selalu je aku layang kat Putrajaya tuh..

muehehehehe si zie tu diet ke.. smalam baru je aku nampak dia.. ehemmmm hahahahahahaha tanak citer aa.. nanti kena marah lakss ;p

idasm said...

sydde... tulah kita ni.. sib baik ada segala serba dlm tenet ni.. boleh le.. jejak kasih..hehe..
zie khabarnya tgh diet giler.. aku tgh tunggu result dia ni.. hehe..
takut kena marah..hai nepaelah pulak tu...