Tuesday, May 19, 2009

CUCI MATA....


Minggu lepas hari Isnin, aku dan suamiku telah ke Wisma Putra, bertemu rakannya atas sedikit urusan. Mula-mula suamiku sembang, aku layan lagi.. tapi bila nak masuk 1 jam, aku dah mula boring. Tetiba aku terpandang ada kalendar besar gambar pemandangan tergantung kat dinding pejabat rakan suamiku ini. Kerana tertarik hati, aku minta izin utk melihatnya dgn lebih dekat, seterusnya... apalagi... klik2 lah aku.. hehe....

Kesemua panorama menarik ni terdapat di negera Switzerland. Aku memang suka melihat keindahan dunia. Memang impianku untuk melancong ke luar negara, melihat keindahan ciptaan Ilahi. Insyaallah satu hari nanti jika diizinkan tuhan, aku ingin sekali ke Europe. .. hehe...

ok layan klik2 aku dulu yea...

- aare river , bern

- chapel bridge, lucerne

- view of matterhorn, zermatt

-cherry trees, nuglar

- cherry trees, nuglar

- farmhouse from ostermundigen, ballenberg


Yang ni pulak klik2 ku di sekitar Wisma Putra... hehe.. saje aje.. takde kerja...






Sebenarnya sebelum ke Wisma Putra.. aku telah mempelawa teman Sitizone, Lia utk lunch sama-sama kat Alamanda, Putrajaya. Selain bertanya khabar, aku ada hal sikit nak minta tolong dari dia. Tima kasih Lia atas jasa baikmu...


Yang ni pulak... sarapan pagi kami kat rumah sebelum bertolak ke Putrajaya. Suamiku request western breakfast... so inilah hasilnya... hehe...


- Roti Bakar with Sausage, Prawn Roll, Bake Bean and 3/4 boiled eggs (tp telurnya terlebih masaklah pulak)..


Begitulah ceritanya... layan!!!!

7 comments:

Anonymous said...

wah cantik nye kota switzerland tu... semoga impian kak ida untok ke europe tercapai yer kak pastu mesti akk buat entry special dgn hasil klik2 akk tu... mesti best org bace kan3 hehehe amboi western b/fast x leh angkat tuh... mintak ckit! heheh

ain said...

akak pun teringinnn nak gi switzerland satu hari nanti!

idasm said...

TAJLENA: tima kasih... harap2 satu hari dapatlah jejak kat sana yea lena... hehe.. alahai breakfast segera aje tue..

KAK AIN: tulah kan... takpe kita pasang niat dulu.. hehe..

Amna Faqiha said...

a'kum

cantik n menarik this blog

Pengasas said...

Salam ziarah!
Blog yg sungguh menarik dan bermanfaat.
Saya teringin sangat dapatkan pokok cerry tu. Kat M'sia tak pernah jumpa.
Tahniah.

zue_zf said...

assalamualaikum k.ida.... mmm k.ida nie mcm2 lah,minat btl ngan klik2 dia tuh ! zue tgk gmbr2 tue td mcm akak yg pegi tpt tue,real lah.....cayalah kak, blh jd camerawoman profesional lah.

idasm said...

Amna: tima kasih sudi berkunjung ke sini.

Pengasas: tima kasih jua ata kunjungan. Singgahlah selalu yea... hehe...

Zue: kak ida mu ini mmg minat mcm2.. hehe... tp fotografer tu mmg minat dr umur 12 tahun lagi. pegang kamera sendiri pun waktu umur tulah... masa kat u plak siap share ngan kawan2 bukak kedai gambar... hehe...