Friday, May 1, 2009

KUSYUKNYA....

30 April 2009
Khamis


Semalam aku sibuk sikit. Pagi selesaikan hal-hal yang berkaitan dgn rutin harianku... ke hulu ke hilir dgn suamiku. Petang , tetiba aje suamiku melencong ke KLCC, rupanya nak bawak aku tonton wayang... hehe... memang sejak suamiku balik dari oversea, belum jejak lagi kat TGV tu.

Hari ini, masih lagi sibuk. Risau tak cukup masa nak siapkan projek hantaran, dalam kereta pun aku pulun jugak buat sikit2... hehe... (suamiku yg memandu.. so bolehlah aku buat). Yang lawaknya, bila kereta berhenti kat traffic light, aku minta suamiku klik sekeping aksi aku tengah buat riben masa dlm kereta. Suamiku cakap... ishk.. giler camera betul isteriku ni.... hehe... dia masih tak tau isterinya giler blogging... hahaha...


Pagi tadi ada mesyuarat dgn beberapa pegawai tinggi PDRM di Bukit Aman. Alhamdulillah, pihak PDRM telah confirm satu catering order pada 8 Mei nanti utk 400 orang makan secara berhidang dgn harga yang agak lumayan. Syukur sangat.

Selesai mesyuarat, singgah semula kat rumah utk solat Zohor. Kemudian kami menuju ke Jalan Kenanga untuk beli kain-kain utk dibuat alas meja khas utk function Bukit Aman nanti (diorang request warna biru). Lupa pulak nak klik2 waktu beli kain tadi.

Malam bertugas di restoran seperti biasa. Balik aje dari restoran, aku terus aje sambung buat projek hantaran tu...Begitu kusyuknya aku buat kerja-kerja tu.. sampailah Azan Subuh... hehe..



- alhamdulillah , kuntuman bunga semua sudah siap. Tinggal nak cantumkan aje menjadi bunga hantaran.

- yang ini pulak, bunga hantaran yang dah siap 100%


so inilah dia hasilnya utk hari ini. Sempat siap 2 hantaran aje dulu sebab tadi kusyuk buat bunga dan riben.


- tuala digubah menjadi 2 kuntum bunga dan diletakkan di dalam bakul.


- coklat ferrari roche digubah menjadi kuntuman flora. yang ladybird warna kuning dan merah itupun biskut coklat sebenarnya..

Ada sedikit lagi peralatan yang perlu kubeli siang hari nanti. Aku juga perlu dapatkan sirih dan pinang utk buat sirih junjung nanti....

okeylah, itulah sahaja perkembangan projek hantaranku... aku nak zzzz sekejap....

4 comments:

arieda salsabella said...

teruja tgk hasil kekreatifan kak ida..hehe..lepas ni banyaklah menerima tempahan nampak gayanya..
cayalahhh

Anonymous said...

tgk wayang citer hindustan lagi ke kak hehe dlm sibok2 mcm tu pon akak ade jugak mase update blog yer bagos la akak ni mcm tahu je org tgah tunggu entry baru dari akak hehe cantik hasil gubahan akak tu tau kreatif la n alahamdulilah rezeki catering pon ade jugak amin3

ZZ said...

wah....chantiques nyeerr... nak tempah untuk bulan 'June' nanti... hehehe...=p

idasm said...

arieda:makasih. tempahan? hahaha.. ada ke?

Tajlena: tgk citer the fast n the furious. tulah akak rajin update sbb lena kata nak standby kan... hehe. tima kasih yea.

Zaff: lamanya tak tulis komen utk akak.... ingat dah lupakan blog hati ni. wah.. bestnyer kak ida dh dpt tempahan pertama... JUNE tahun bila tu?.. hehe