Wednesday, February 25, 2009

DUNIA CATERINGKU...

25 Feb 2009
Lunch

Bukit Aman - setting dah siap.. tunggu guest aje ni...


Sebenarnya ini bukanlah kali pertama pihak KDN atau PDRM order catering dr kitorang. dan bukanlah jugak kali pertama Menteri Dalam Negeri kita, Dato’ Seri Syed Hamid Albar (DS) tasted our food. But this time he really enjoyed our food, terdengar suaranya.. ."wah hebat ni"...lepas tu kedengaran jugak soalan dari beliau... "caterer dari mana ni"… so waiter service yg terdiri dr anggota Mess tu pun tunjuklah kat aku (masa ni aku dok kat ujung aje.. kira jauhlah dr meja DS ni) pas tu DS panggil aku.. aku pun cepat2lah pergi kat meja dia.




Dato’ Seri: restoran mana ni..

Aku: RESTORAN SELERA MY, Dato’ Seri.

Dato’ Seri: kat mana restoran ni..

Aku: kat medan tuanku. kami selalu cater kt KDN, Putrajaya.

Dato’ Seri: ye ke.. tp tak pernah makan pun yg mcm ni sedap…

Aku: selalu kami buat post cab meeting , so menu minum petang aje.. takdelah nasi bukhari ni…

Dato’ Seri : (sempat pulak buat lawak)… atau sebab yg ni polis order kot.. hang takut..

Aku: eh takdelah Dato’ Seri..

Dato’ Seri: habis tu utk post cab meeting, pernah buat apa

Aku: Dato’ Seri pernah makan.. saya buat roti jala kuah durian, mi rebus



Begitulah lebih kurang dialog aku dan Dato’ Seri.. lepas tu baru ku teringat.. aku pernah buat menu nasi bukhari ni masa perhimpunan bulan KDN, dan dia dh pernah puji dan tanya caterer mana …... tapi selalunya suamiku yg jadi representative ... .. agaknya kalau beliau tengok muka suamiku.. mesti dia ingat kot.. sebab saiznya yg agak rare.. hehehe.. jgn marah yea suamiku.


Masa dia puji masakan kami tadi, aku rasa bangga sangat sebab yg ada kat situ dengar pujian tu, kesemuanya top2 polis termasuklah Tan Sri Musa Hassan, yg bestnyer bila time nak balik tu, semua VVIP tu ucapkan terima kasih kat aku sambil cakap makan sedap! Aku pun jenuhlah jawab balik kat diorang.. sama-sama, sama-sama, sama-sama sampailah habis…


- aku dan adik faris - masa ni kira tgh stand by lah ni, sebab semua dh siap,
tinggal tunggu vvip datang aje...

3 comments:

nurs said...

semuga terus berjaya dalam bisnes anda. teringin jugak nak rasa nasi sodap tu. sekiranya saya di kl, saya akan cuba singgah. bole email kan alamatnya?

idasm said...

tima kasih sitinur for yr wish. alamat restoran ke.. boleh aje.. pl give me yr emel add. i will send it tru yr email. thanks...

nurs said...

sitinursalamahazhar@gmail.com