Tuesday, February 10, 2009

NIAN DI HATI

mengambil sempena tajuk lagu siti... rasanya memang sesuai sangat dengan bisikan tuan punya hati untuk kali ini....

sekadar ingin berkongsi pengalaman dan keterujaan apabila diri ini bertemu dgn siti...




sebenarnya kesah minat kat siti ni bermula sewaktu lagu jerat percintaan masuk carta muzik-muzik... waktu tu aku tengah study kat uum... entah kenapa merdu suaranya tu memang menusuk kalbuku yg mendengarnya saban waktu... ditambah pulak dengan kecomelan wajahnya yang ketika itu berusia 16 tahun... aku begitu tertarik untuk meminati bukan sahaja suaranya malahan dirinya juga...
ku masih ingat lagi.. saat dia dendangkan lagu mawarku berduet dgn 2 by 2... aduh sungguh asyik....
sehinggalah aku tamat pengajianku kat u, siti tetap terus menjadi pujaan hatiku.. tapi aku sekadar memasang angan-angan aje utk bertemu siti... kurasakan itu adalah suatu yg mustahil dalam hidupku.. maklumlah masa tu ..
kubaru nak berdikari, memang tak mampu, .. dr segi material dan fasiliti... hehe


namun apabila aku mula bekerja di KL, barulah angan-angan berubah menjadi harapan... tapi harapan bukanlah setinggi gunung .. sekadar bukit dan lurah dapatlah kuharung..
tapi alhamdulillah.. aku mampulah jugak untuk pergi tengok konsert pertama dan kedua siti di bukit jalil. aku ingat lagi .. utk konsert pertama aku ajak kakak setempat kerja, siap aku belanja tiket dia sekali.. aku ambik yg RM80.00/seat aje.. dptlah aku tengok siti menyanyi... jauh betul tempat duduk aku dgn stage.. tp aku enjoy... minatlah katakan...
untuk konsert kedua pula, aku ambik tiket RM 100.00/seat. waktu ni adik aku shah pun dh bekerja kat KL , so aku belanja dia sekalilah... sebagai tukang teman kakak dia ni..
yang ni pun tempat duduk jauh jugak dr stage. rasanya konsert kedua ni dewan dia lebih besar. kali ini siti banyak buat gimik dan tunjukkan bakat2 lain yg terpendam.. dan aku seperti biasa.. sengih sampai pagilah lepas balik dr konsert tue.. maaflah takde bukti nak letak kat sini sebab guna camera biasa time ni .. gambar yg ambik pun cuma dr jauh.. so tak clear sangat...



selepas itu, kesibukan membataskan aku .. namun siti sentiasa di hati... bak kata orang walau jauh di mata, tapi dekat di hati.. begitulah aku dan siti... walau tidak bersua.. namun sentiasa melekat di jiwa....kalau kata majalah tu.. tak yah ceritalah kat sini tentu kengkawan sumer dh paham lah... asal ada aje cover muka siti... maka cepat aje aku beli... kalau kata keluar aje muka siti kat tv tue.. maka depan tv lah aku terpaku... tak yahlah nak memandai tukar channel ke, jawabnyer nanti ada yg kena , keluar aje album baru, maka bertambahlah koleksiku... begitulah penangan minatku pada siti ni...

... nampaknya setakat ini dulu kesah aku dan siti... belum sempat masuk bab jumpa secara peribadi , nanti bila senang ku sambung lagi........


3 comments:

david santos said...

Brilliant!!!!!
Congratulations!!!!!

Tukang Campak said...

Mung gi ke umoh CT di Lipis masa ayoh dia passed away ?

Citer ah guane mung bulih start jadi kipassusohnokmati CT nih. Best gok...

idasm said...

hahaha... ganah ayat mu zie.. kipassusohnokmati ... first time aku dengor nih... hehe...buleh r aku paka pah ni...