Friday, February 6, 2009

HADIAH DARIPADA HATI


setiap tahun time besday ku.. aku akan beli something sebagai hadiah besday ku sendiri.. hehe.. tak tahulah org lain ada buat cam aku atau tak.. yg pasti aku beli hadiah besday utk aku sendiri....

tapi dulu waktu study.. hadiah biasa2 aje.. sekarang bila dh bekerja ni.. demand lebih lah pulak.. hehe...yealah bagi aku.. kita dh penat bekerja s
etiap hari, jadi tak salah kalau kita perabeh duit lebih sikit utk diri sendiri.. betul tak kengkawan..
tahun lepas punya besday kubeli psp.. (malu pun ada gak sebenarnya.. sebab perangai cam budak2.. padahal dah tua dah, nasib baik suamiku sporting..).. maklumlah.. zaman kita muda2 dulu..takde tu sumer.. kalau ada pun tak mampu.. hehe.. lagi satu.. masa muda2 dulu tak puas lagi main game...hahaha.. so lepas tu.. bila ada aje time aku kena menunggu.. kuhabiskan masaku dgn psp ku itulah.. so masa menunggu pun jd sekejap aje...selamba aje...depan org pun aku redah gak..

utk tahun ni.. aku terpaksa advancekan hadiah besday ku.. sebab hati dh tak tertahan untuk memiliki... tak sanggup dah nak tunggu 7 b
ulan lagi .. lame tue.... ni sumer pasal suamikulah.. aku ajak dia singgah kat kedai machines klcc tu tengah bulan jan ari tu .. sajalah nak tunjuk kat dia.. hadiah besday ku utk tahun ni.. alih2 dia pulak yg lebih berminat nak beli utk diri dia.. mana aci.. kalau dia beli.. takkan aku nak berputih mata aje... aii.. tak leh jadi ni.. so.. esoknya 19hb jan.. kami pergi lagi kedai machines tue.. torus beli 2 bijik ipod touch 2nd gen.. hehe.. 1 utk suamiku.. dan lagi 1 utk diriku... yahuuu..

memang berbaloi memiliki ipod ni.. byk gunanya kat aku….



camera sony ni pun antara kesayangan aku.. camera nilah yg merakamkan segala kenangan manis dlm hidupku, juga antara aku dan adikku tue.. (siti).. byk jasa nya pada aku termasuklah merakamkan portfolio cateringku... tp yg T300 ni sebenarnya camera sony yg dh kuupgrade kan kali ke 3. first camera sony model T9.... aku beli masa besday ku tahun 2005... sebab aku dh plan nak pergi tengok show siti - secretary's week awal tahun depan (2006), yealah nak capture siti.. biarlah hasilnya memuaskan hati.. maklum show berbayar beb.. RM 300 for 1 seating.. demi siti .. kusanggup.. tp alhamdulillah hasilnya memang puashati.. siap boleh rakam video lagi..



lepas dah guna utk show siti tu.. entah mcmn.. keluarlah iklan kat tv pasal camera sony T30 kononnya super steadyshot ... masa ni memang aku giler camera.. sebab tengah giler tangkap gambar siti.. so aku kenen2 kat abg aku nak upgrade... hehe.. nasib baik ada staf aku yg nak beli T9 aku tu.. so berjaya lah aku upgrage kepada T30.. hehe.... lepas setahun guna.. entah mcmn staff aku yg dh beli T9 tu tanya nak beli T30 aku pulak.. aku apa lagi.. cepat2 lah pergi survey kedai sony kat klcc tue.. (ada aje latest model dr sony ni) .. so aku pun belilah T300 pulak .. sayang dia xde warna pink.. so aku amek warna merah.. mengancam sikit.. begitulah alkisahnyer... tp secara peribadi.. aku memang suka camera sony ni.... sentiasa bersamaku.. sentiasa ada dlm handbagku.. tak kira di mana.. tak kira bila... byk tul jasa nyer kat aku...


capture dr atas kapal terbang.... masa ni dh nak tiba kat jakarta

2 comments:

Fairuz Selamat said...

hidup siti...!!!
heheeh tetibe

idasm said...

fairuz.. welcome to my bisikan hati.. tima kasih sudi singgah...
dgr citer tgh nak buat album yea.. tahniah, dh jadi artis... widh u all the best!!!