Thursday, February 19, 2009

HATI MENANGIS....

Kejadian yg berlaku ni, bg aku ngeri jugaklah, berlaku pada 13 Feb 2009, Jumaat.

waktu ni, suamiku berada di luar negara... kira dh seminggu le... dan tarikh ni.. aku ada catering.. customer aku ni puan sri kepada arwah tan sri azmi (ex-judge) yg telah meninggal 40 hari yg lalu.. so ni wife dia order utk kenduri tahlil 40 hari lah.

selalunya kalau buat catering, aku memang berdua dgn suamiku turun padang, tp sebab dia xde, aku pulak kurang arif pasal lokasi ni.. so aku pun keluarlah dr rumahku pada pukul 4.30 ptg.. kira pergi recce lah dulu ni.. takut tersesat nanti , kelam kabut pulak, so alhamdulillah misi recce aku dh berjaya, lokasi catering dh jumpa.. jln mesra , off jln damai... so lepas dh jumpa lokasi aku pun pulang semula ke restoran utk sama2 bertolak dgn van cateringku.. tp masa balik ke kl, jln pulak jamed, so aku janji ngan ewan (sepupukuyg bekerja dgnku) janji jumpa kat highway ampang aje... aku mmg drive sorang aje dr tadi ni... keta nissan sentra XXX 38.


so lepas dh jumpa kat highway tue, perjalanan pun diteruskan dan selamatlah sampai kat umah puan sri ni.
lebih kurang 6.40 ptg, kami tiba di rumah puan sri. so aku pun tolong2lah setting... pastu puan sri tanya aku, kuih ada kan.. alamak, ada kuih ke.. (rasa aku xde, tp sebab customer is always right) , so aku pun mulalah calling2nak order kuih, thank god, ada pun kuih.. so aku pun cakaplah kat puan sri , kuih ada, nanti ku arrange yea..
so oleh kerana majlis akan bermula selepas isyak, so ada masa lah utk ku pergi ambik kuih. so dlm pukul 7.20 gitu, aku keluar balik dr rumah puan sri tu, balik kl utk ambik kuih. teringat pulak, kalau ada kuih, piring kuih mestilah ada, so kutelefon restoran suruh siapkan piring kuih. masa ni ada jugak terdetik dlm hatiku.. mcm susah aje nak pergi ambik kuih sorang2, nanti kena parking dulu.. tp bila memikirkan xde sapa yg boleh kubawak, kuredah jugaklah walau sorang2.


so lepas ambik kuih, aku pun terus shoot ke umah puan sri tu sekali lagi. dekat2 nak sampai kat umah puan sri tu, ku pun telefon ewan, suruh dia dtg luar utk ambik kuih dr ketaku..
bila sampai semula ke rumah puan sri tu, keta2 guest dh banyak, lepas tu ada pulak mpv naza tengah reverse nak kuar. so oleh kerana jalan dh sempit sebab kiri kanan dh ada kereta parking, so aku pun berhentikanlah keta aku kat tepi dulu, kira nak bg jalan kat keta yg tengah nak reverse keluar tulah (tp jarak keta aku ngan mpv tu jauh jugaklah... dlm lebih kurang 6 keta) , aku ingat lagi, masa aku berhentikan keta aku ni (lebih kurang 8.30mlm), aku dh perasan ada motor kat belakang keta aku ni, tp aku ingatkan motor ni nak lalu (betapa naifnyer aku, boleh tak terfikir org nak buat jahat kat aku), so aku pun mcm nak bg jalan kat motor ni pun ada gak... sorang drpd mat2 motor tu turun dn dtg ke ketaku sebelah kiri. sekali dia hentak cermin keta, terus pecah berderai dan aku dh panik tahap gaban dah.. menjerit2 dlm ketaku.. tp waktu tu sapalah nak dgr jeritanku itu.. dgn a.s.a.p nyer dia grab handbag aku yg memang salah aku lah pergi letak kat sebelah seat aku.. aku pulak cam tergamam biar aje dia amek handbag aku.... aku pun honlah ketaku berkali2.. tp diorang yg depan sana mmg tak nampak n tak terfikir something bad just happened to me.. masa tu jugak.. aku cam tersedar.. oh my god.. handbagku yg byk hartaku tu.. dh kena larikan orang...


lepas ku jerit kat kat ewan, barulah ewan berlari2 dtg ke keta ku.. tp masa ni motor tu dh lari jauh dah... masa ni aku memang menggeletar dan seram semacam lah...


aduh.... mcm2 dlm handbag tu... duit ringgit .. fuh menari sakanlah diorand dpt handbagku itu, oh ipod touch ku... gone... nasib baik lah aku tertinggal camera kesayanganku.. (itupun dh ada gak terdetik dlm hati nak pergi ambik camera masa pergi ambik kuih tadi... sebab selalunya semua event cateringku.. ku capture utk portfolio, nasib baik tak ikut kata hati.. kalau tak mmg melepas gaklah camera tue...) dan syukur jugak dua bijik hp ku kat luar handbagku.. so kira ada rezeki lagilah..
kiranya 3 brg yg selamat - camera, hp nokia 6300 dan nokia n77. (sib baik jugak, psp ku dh lama tak berkampung dlm handbagku, kalau tak mmg ar)

imbas kembali.. faktor2 kejadian ngeri yg menimpaku... untuk kujadikan teladan pada diriku sendiri dan kengkawan semua:-

1. sebab aku pompuan
2. aku drive sorang2
3.aku letak handbag kat sebelah seatku (dhlah handbag tu besar gedabak..maklum trend..)
4. aku tak cukup beware
5. somebody yg tunggu ku kat luar tu berada agak jauh dr keta ku

so sehingga ke saat ini.. saat aku dok taip ni.. aku masih tak guna handbag lagi.. maka.. selamat dtg kembali kepada semua seluar2 jeansku.. hehe... hp, wallet, semua masuk poket seluar aje..
ntahlah.. kukira aku masih trauma lagi hingga saat ni.. mmg masih terbayang lagi semua tu...
dan semua brg kemasku dh kutanggalkan semuanya.. tinggal cincin kawen aje yg melekat kat jariku nih... dan RM pun .. lepas ni make sure not more than 300 in my wallet, insyaallah...
ku dh terkena sekali beb.. mmg rasa serik sungguh...
itulah kesah ngeri yg menimpa ku baru2 ini....... namun aku tetap bersyukur pada ILAHI, sebab aku selamat , alhamdulillah..... - inilah handbag alain delonku yg kena ari tu. gambar ni adik farisku yg snap masa baru beli 3 bulan lepas... tak sangka plak....

8 comments:

Jay said...

akkak.... nasib baik akkak selamat kan... alhamdullilah....

idasm said...

yealah dik.. syukur kpd ALLAH..

Tukang Campak said...

Ya Allah Da, mujur dia dok wak mende2 ke mung. Brg2 bulih cari/beli baru..dok ape..cume remeh nok gi situsini ah wak report, ic. Credit card mung block doh ?

Take care dear. BTW...jgn disclose too much in ur blog (details e.g plet keter, address...takut ada org misuse.

idasm said...

zie.. thanks for caring.. n again thanks for yr advise..

ZZ said...

testing..testing...
Jom shopping SOGO.. beli beg baru... hehehe...

Unknown said...

salam sis..
berziarah dari jauh =P
mujur tak cedera kan?

idasm said...

zaff... testing aje ke... hehe
bila tu nak shopping tu.. cam bz manjang aje...

idasm said...

lynn.. tima kasih. dr jauh pun takpe...tak kesah.. u r welcomed.