Tuesday, April 28, 2009

MAKAN TENGAHARI DI WESTIN HOTEL...

Sebenarnya pada hari Sabtu lepas... selepas pulang dari walking di Taman Tasik Perdana, agenda seterusnya adalah menerima pelawaan makan tengahari bersama Dato' Zaman Khan (bekas ketua polis negara) di Hotel Westin.

Maaflah.. entri ku selalunya muncul setelah hari yang dilalui berlalu beberapa hari .. nak buat macamana.... kesibukan membataskan segalanya.

Sebenarnya agak lama jugak tak dinner atau lunch kat hotel, .. yealah suamiku keluar negara berturut2 pada bulan Feb dan March, that's whylah. Selalunya sebulan sekali kami akan dinner / lunch kat hotel. Tengok aje pada saiz kami... jadi tak hairankan... hehe.... Hotel Hilton is the best, kenapa ? nantilah satu hari nanti aku akan ceritakan apakah keistimewaannya.

Jadi pada jam lebih kurang 1.30 tgh, kami tiba kat cafe The Living Room, Westin Hotel. Kami semua menikmati hidangan buffet. Aku memang prefer buffet sebab boleh rasa pelbagai jenis hidangan yang ada. Perutku memang lapar time tu, so memang bersemangatlah aku makan.. hehe...

- salad bar
- mula2 makan salad dulu.. as starter

- second plate - lamb rack with oven baked vege in sweet sour sauce


- curry laksa & pasta station

- third meal - curry laksa - boleh tahan, susu coklat dutch lady pun termasuk dlm buffet.. apalagi, dh memang kesukaanku tu...

Bila dah masuk pinggan ke-3 ni... perut dah mula kenyang, so aku pun slow down... hehe....
relax-relax dulu... aku selalunya tak ikut campur sangat dlm perbualan suamiku dan kawan-kawannya... just dengar sikit-sikit dan angguk2 sikit tanda faham... hehe... (aku lebih syok layan makan sebenarnya.. hahaha).

- yang di tengah2 tu adalah gambar syiling the Living Room... hehe saje aje sebab mcm canggih aje rekabentuknya...

Sebelum dessert, aku round2 sambil layan cybershotku.... Terpegun jugak melihat rangkaian dessert yang begitu pelbagai. Tapi aku seperti biasa bukannya gemar sangat benda2 manis ni.. tapi aku suka tengok.. so aku pun klik2lah sepuashatiku... hehe..



-setelah puas meneliti dan mengabadikan sebagai sumber inspirasi, penyudahnya inilah dessertku... hehe... pengat labu + sago.. tp disebabkan aku kreatif sikit, aku add on ice cream vanilla 2 scoop , then kuhiaskan dgn potongan strawberri yg kucilok dr hiasan dessert lain... hehe...

- dessert station. cotton candy pun ada masuk dlm buffet .. hehe.. aku selamba aje bawak balik 1 ...

Selesai menikmati dessertku, suamiku belum habis berbual, aku pun layan cybershotku lagi. Kali ni aku pulaklah yang posing ... hehe... tp jgn tak tau.. aku posing ni guna self timer aje.. so tak perlulah kuminta bantuan sapa2.... Tapi ada crew kat sana yg prihatin offer .. u want me to snap for u mam?.. soalnya.. aku pun jawab... oh thank you, but i'm enjoying this, don't worry. Baik dia offer pertolongan utk aku.. hehe.....


Sebelum pulang, aku sempat minta tolong waiter kat sana utk ambil gambar kami berempat sebagai kenangan....


Sebaik keluar dari sana, kami terus pulang ke rumah. Kami layan tengok astro dulu. Suamiku seperti biasa bila mengadap tv, maka mata dia pun mulalah kuyu. Malam, lepas Magrib, aku seperti biasa bertugas di restoranku. Lupa aku nak beritahu.. hari ni aku seronok sikit sebab aku dah dapat maid baru selepas 1 tahun rumahku takde maid. Syukur sangat , aku dapat maid yang rajin dan pandai mengemas rumah. Harap-harap maid aku ni dpt kerja lama dgn aku......


5 comments:

Fairuz Selamat said...

waaaa.. bestnye kak.. tak rasa nak ajak saya ke.. pasal makan2 ni say selalu juare.. ahahaha

Emak si Teta dan Balkish, mak Andak Ojan, Hakim, said...

salam
wah..bestnya ida makan2 kat hotel. tapi suami akak cakap kalau makan dgn akak buffet tak berbaloi, sebab akak badan aje besar tapi makan tak banyak..pusingan pertama aje dah menyerah kalah..he.he..

Anonymous said...

hai kak br je morning walk da isi alik tu hehe nampak nye bsok2 kene la morning2 walk yer hehe kalo da kata chef tu chef jugak tau kak ida ni smpi kat hotel pon nak jadi chef dessert plak tu hehe mmg kreatif tau org nk pegi mkn la kak skarang tertelan air liuq tgk buffet2 hotel tu neway alhadulilah akk da ade maid yg rajin n pandai kemas plak tu... rezeki akk kan.. amin2 k kak nanti org dtg kl org mmg nk jumpe akk ni walaupon ekceli masih 50/50 coz diriku bnyk kekurangan hahaha bermadah plak org ni nanti da jumpe akk jgn terperanjat plak heheh nantikan kedatangan org k kak

arieda salsabella said...

fuyoo..bestnya kak ida makan2 kat hotel..nak ikuttt...heheh..

idasm said...

FAIRUZ: Juara makan ke? macam tu kena cuba kat restoran akak dululah.. tgk boleh habis ke nasi beriani yg berbukit tu... hehe

KAK NB: memang tak berbaloi kak kalau pusingan pertama dh serah kalah, tp akak boleh order ala-carte sambil teman suami akak.. hehe..
ida pulak mmg sentiasa berselera dan suka mencuba...suami ida kata mmg tak rugi bawak ida... hehe..

TAJLENA: Syukur sgt dh ada maid baru ni.. bila balik umah rasa tenang aje tgk semuanya tersusun rapi.. hehe, tp maid kak ida bising kata umah kak ida ni byk barang, pening kepala nak atur.. hahaha.. nak wat camner.. org berniaga, mcm nilah....
Lena kalau dtg KL tak dtg jumpa kak ida, nanti kak ida merajuk tau!!!

ARIEDA: hahaha.. mcm nak ikut... ida jauh di Johor sana. Kalau lalu KL bebila, singgahlah jumpa kak ida yea.... rindu kat arieda...